Vi lever i extraordinära tider och vi måste bekämpa denna Pandemi tillsammans. På denna webbplats kommer vi att försöka hålla dig informerad om den rådande Coronavirus (COVID-19) situationen och ändringar och uppdateringar inom luftfartssektorn och hos flygbolagen. Trotts informationen på denna sida måste samtliga resenärer hålla sig uppdaterad om sitt flygbolags och sitt lands förordningar och rekommendationer.
Observera att eftersom all information är färskvara kan det ha inkommit ny information som vi fortfarande inte hunnit uppdatera här. Det är alltid resenärens egna ansvar att kontrollera sitt flyg via flygbolaget och att kontrollera med ambassaden för det land till vilket man ska åka, så att inga restriktioner införs som kan hindra eller påverkar sin resa.
KONTAKTA KUNDTJÄNST
Den extraordinära Coronaviruset (COVID-19) situationen har resulterat i stora mängder förfrågningar som strömmar in till vår kundtjänst via flertalet kanaler. Tänk på att vårt team på kundtjänst arbetar under hård press just nu och de gör sitt bästa för att arbeta sig igenom stora mängder ärenden så fort de kan.
För att komma i kontakt med oss ber vi samtliga kunder att besöka vår hemsida och logga in på sitt konto med hjälp av sina inloggningsuppgifter, som bokningsnummer och e-postadressen som angavs vid bokningstillfället.
Vi beklagar för de eventuella besvär som Coronaviruset (COVID-19) kan ha orsakat er, men vi sitter alla i samma båt. Vi kämpar dygnet runt för er och vi behöver er hjälp med att avlasta kundtjänst så att de kan få möjlighet att besvara alla resenärer. Tack för förståelsen.
We are truly sorry for any inconvenience this Coronavirus (COVID-19) situation may have caused you, but we are in this together. We work hard around the clock for you, and we need your help to ease some pressure from the customer support so that they can answer all travellers. Thank you for understanding.
Observera följande innan ni kontaktar kundtjänst:
KONTAKTINFO ENDAST FÖR PRESS-, POLIS-, OCH MYNDIGHETSRELATERADE ÄRENDEN
Press, polis, statliga organ och alla andra myndigheter är välkomna att kontakta oss via följande e-postadress: press-gov@uvetnordic.com Observera att kund- och bokningsrelaterade förfrågningar som skickas till denna e-postadress kommer inte att läsas eller besvaras.
VIKTIGA WEBBPLATSER
Sweden Abroad - Embassy of Sweden
Folkhälsomyndigheten i Sverige
Folkhälsomyndigheten statistik antal fall i Sverige
WHO – Världshälsoorganisationen
ECDC – Europeiska Centret för Förbyggnad och Kontroll av Sjukdomar
ALLIANZ - Insurance informations
BOKNING, OMBOKNING, ÄNDRING, AVBOKNING, ÅTERBETALNING ETC.
Vi uppmanar resenärer att kontakta sitt flygbolag och hålla sig uppdaterad kring aktuella villkor och regler eftersom de ändras kontinuerligt. En del flygbolag har infört generösa ombokningsregler där man ibland tillåts att boka om sin flygbiljett utan extra avgift om resan uppfyller deras bokningsregler. Vi debiterar en liten administrationsavgift för vårt arbete med att ansöka om återbetalning, avbokning, ändring etc. De flesta flygbolag erbjuder inte återbetalning i form av pengar, utan de erbjuder istället en Voucher. På grund av den extraordinära situationen som vi befinner oss i är hanteringstider för återbetalningar längre än vanligt. Även flygbolagen arbetar under stor press och därmed dröjer deras svar till oss, ibland flera veckor eller månader, men vi gör vårt bästa för att våra resenärer ska få sina återbetalningar så snabbt som möjligt. Vi följer flygbolagens regler kring avbokningar med anledning av hälsoproblem eller oro.
FLYGSTATUS
Flera flygbolag tillämpar nya omboknings- och avbokningsregler. Håll dig uppdaterad eller sök efter de senaste nyheterna från varje flygbolag eller se flygstatus för varje flygbolags webbplats. Om ditt flygbolag inte är listat nedan eller om du vill ha mer information om ditt flyg, vänligen kontakta ditt flygbolag.
FLYGBOLAGSINFO